Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Antidiskriminační zákon, přirozenost a pád Římské říše

22. 08. 2017 19:00:34
Všichni jsme se již zcela jistě setkali s pojmem diskriminace. Co nás některé ovšem asi nenapadlo, tento antidiskriminační zákon je už ve své vnitřní podstatě diskriminační!

Dle smlouvy o EU je boj proti sociálnímu vyloučení a diskriminaci, podpora sociální spravedlnosti a ochrany, rovnosti žen a mužů, mezigenerační solidarity a ochrana práv dítěte jedním z hlavních cílů ekonomických se sociálním rozměrem. Evropská Unie si je této skutečnosti dobře vědoma, a proto nastavila odstranění forem diskriminace jako svou přední prioritu. Orgány EU mezitím vydaly desítky antidiskriminačních norem a dnes můžeme říct, že se jedná o antidiskriminační politiku. Ta mezitím přešla do fáze, kdy někdo antidiskriminační normy pojmenoval výrazem „pozitivní diskriminace“.

Pozitivní diskriminace je princip, na jehož základě se poskytují určité
výhody příslušníkům skupin, které jsou tradičně diskriminovány (na základě pohlaví, etnické či národní příslušnosti atd.). Uplatňuje se zpravidla dočasně za účelem vyrovnání příležitostí pro znevýhodněné skupiny, např. při zařazování do pracovního procesu, při získávání vzdělání anebo při sestavování kandidátních listin do voleb. Tolik upravený citát z níže uvedeného zdroje.

Podívejme se například na znění čl. 10 tzv. Antidiskriminačního zákona: (1) Dojde-li k porušení práv a povinností vyplývajících z práva na rovné zacházení nebo k diskriminaci, má ten, kdo byl tímto jednáním dotčen, právo se u soudu zejména domáhat, aby bylo upuštěno od diskriminace, aby byly odstraněny následky diskriminačního zásahu a aby mu bylo dáno přiměřené zadostiučinění.

A na Listinu základních práva a svobod. Článek 1. Lidé jsou svobodní a rovní v důstojnosti i v právech. Základní práva a svobody jsou nezadatelné, nezcizitelné, nepromlčitelné a nezrušitelné.

Podle listiny základních práv a svobod si jsou lidé rovni, ale podle antidiskriminačního zákona se zavádí nerovnost. Jak? No přece tím, že některé lidi „pozitivně diskriminuje, neboli „zvýhodňuje“ na úkor ostatních lidí. Se záměrem vyrovnat údajnou nerovnost – diskriminaci.

Podle mne antidiskriminační normy nemají za cíl zkvalitnit a zpřesnit rovnost lidí, ale přesně naopak, zavést do povědomí lidí nové takzvané diskriminační důvody. Tyto důvody narušují vnitřní koncepci listiny základních práv a svobod tím, že narušují její jednotu a zavádějí vnitřní rozporuplnost. Místo zjednodušení přinášejí řadu nejasností. Koncept zákazu diskriminace má potenciál přerůst v nepřekonatelnou horu zákazů a příkazů s trestněprávním dosahem. Především tak narušuje přirozené mezilidské a soukromoprávní vztahy.

Uvedu hypotetický příklad. Nezaměstnaný občan ČR, bílé rasy, hledá práci ve firmě, kde nemají naplněné tabulkové stavy diskriminovaných. Je odmítnut, ale je přijat pracovník pozitivně diskriminované menšiny. Byla sice splněna litera antidiskriminačního zákona, ale byla porušena listina základních práv a svobod.

Jistě, je to pouze hypotetická situace, ale až do takto absurdních situací může dospět realita, když budou orgány EU pokračovat v zavádění antidiskriminačních norem jako doposud.

V této chvíli nemůžu jinak, než uvést dva příklady pozitivní diskriminace z Bible.

Marek 10,14 – 17: Tu mu přinášeli děti, aby se jich dotkl, ale učedníci jim to zakazovali. Když to Ježíš uviděl, rozhněval se a řekl jim: „Nechte děti přicházet ke mně, nebraňte jim, neboť takovým patří království Boží. Amen, pravím vám, kdo nepřijme Boží království jako dítě, jistě do něho nevejde.“

Jakub 1, 26 – 27: Domnívá-li se kdo, že je zbožný, a přitom nedrží na uzdě svůj jazyk, klame tím sám sebe a jeho zbožnost je marná. Pravá a čistá zbožnost před Bohem a Otcem znamená pamatovat na vdovy a sirotky v jejich soužení a chránit se před poskvrnou světa.

Porovnejte si tyto dva biblické příklady s antidiskriminačními normami EU. Nevíte, proč mám dojem, že EU se vydala chybnou cestou starověké Římské říše? Na závěr uvádím důvody pádu Římské říše podle historika Edwarda Gibbona (1737 – 1794):

Možná se k něčemu podobnému dnes i my přibližujeme. Co říkáte? Co to jen připomíná?
1. Valná většina obyvatel preferuje zábavu před prací.
2. Tradiční role otců jako živitelů rodiny je zpochybňována, množí se rozvrácené vztahy a svobodně žijící matky bez otců.
3. Senioři jsou zanedbávání. Lidé pečují o domácí mazlíčky více než o svoje staré rodiče.
4. Literatura a umění se stávají bezduchými. Vytváří se planá zábava za každou cenu. Takzvaná umělecká díla jsou ošklivá, nevkusná, nic neříkající, ale přesto za ně bohatí zaplatí horentní sumy.
5. Čestná vojenská služba vlasti je odmítána, zpochybňována, vysmívána a posléze zákonem zrušena. Armádu tvoří nájemní žoldnéři.
6. Lidé pilně pracující jsou zesměšňováni a jako vzor se staví prázdní pokrytci, populisté, pochybní umělci a takzvané celebrity.
7. Daňové zatížení obyvatelstva stále roste a stát přerozděluje neúměrně vysoké částky. Lidé se nebojí nepracovat, protože stát se o ně vždy nějak postará.
8. Úroveň vzdělání rapidně klesá.
9. Státní dluh roste do nikdy nesplatitelné výše.
10. Přestává se vyrábět a pěstovat, protože výroba doma je moc drahá a potraviny a výrobky se dovážejí ze satelitních zemí.
11. Kdo se dostal do pozice, kde může ze státního krást, většinou tak činí. Postižitelnost těchto zločinů je velmi malá.
12. Početí a výchova dětí je vnímáno jako obtěžující a dětí se rodí stále méně.
13. Léty osvědčené mechanizmy, chránící poctivé před podvodníky, náhle selhávají.
14. Veřejné funkce se stávají předmětem kořisti, zisku, udělují se za úplatky, a kdo je získal, chce z nich kořistit, aby se mu vložený úplatek několikanásobně vrátil.
15. Staletími předků prověřené hodnoty - jako je čest, smysl pro povinnost, zodpovědnost, nadšení pro práci, pro dobročinnost, zápal pro věci veřejné, jsou vysmívány a zesměšňovány.
16. Šíří se cynismus.
17. Šíří se plýtvání, nestřídmost, znevažování znalostí, dovednosti a poctivé práce.
18. Do země přichází velké množství cizinců.
19. Politikové nadbíhají iluzi, která si vynucuje zábavu a státní podpory (chléb a hry)
20. Občané stále na všechno nadávají.

Zdroje:
Více zde: http://gender.webnode.cz/products/pozitivni-diskriminace/

http://www.czechfreepress.cz/blogy/britsky-historik-gibbon-popsal-duvody-padu-rimske-rise-nepripominaji-vam-hlavni-priciny-tehdejsiho-upadku-dnesni-soucasnost-a-nejen-cesko.html

Autor: Richard Siemko | úterý 22.8.2017 19:00 | karma článku: 37.41 | přečteno: 988x

Další články blogera

Richard Siemko

Islámský terorismus

Pokud nelhal překlad projevu prezidenta Trumpa v OSN, neváhal vyslovit to, co je leckde mediálně nepřípustné. Jednoznačně označil teroristy, kteří své masové vraždy páchají se zvoláním Alláhu Akbar, jako Islámský terorismus.

19.9.2017 v 18:59 | Karma článku: 33.04 | Přečteno: 1097 | Diskuse

Richard Siemko

O čem budou blížící se volby

Nepochybuji o tom, že současné parlamentní strany nás budou i nadále krmit tématy ze svých volebních programů, levné práci, nízké daně, demokracie a svoboda, atd.

17.9.2017 v 15:30 | Karma článku: 36.49 | Přečteno: 1985 | Diskuse

Richard Siemko

Slovo kříže může být řešením

V poslední době se mnozí lidé, v souvislosti s tím, co se děje kolem migrační vlny do států Evropské unie, obracejí ke křesťanským kořenům.

13.9.2017 v 17:32 | Karma článku: 28.57 | Přečteno: 535 | Diskuse

Richard Siemko

Není hanobení jako hanobení

Svou úvahou bych chtěl upozornit na něco, co lze vidět v opatřeních a směrnicích EU. Konkrétně se mi jedná o Rámcové rozhodnutí Rady EU o boji proti některým formám a projevům rasismu a xenofobie prostřednictvím trestního práva.

10.9.2017 v 15:24 | Karma článku: 38.18 | Přečteno: 987 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Jan Dvořák

Je lepší být nezdravým Čechem než být zdravým Afgháncem?

Jedna britská klinika plastických operací kromě vynikající zkrášlovací praxe je rovněž významným vědeckým pracovištěm.

26.9.2017 v 21:15 | Karma článku: 17.63 | Přečteno: 457 | Diskuse

Karel Babica

Contradictio in adjecto naše soudy nezajímá!

Ale možná je naše soudnictví OK. A chybu hledejme v neobratném vyjádřování novináře způsobeném "misunderstandingem". Vlastně nakonec ani novinář za nic nemůže, vinna patrně bude jazyková bariéra, která může úplně za všechno.

26.9.2017 v 19:50 | Karma článku: 14.45 | Přečteno: 250 | Diskuse

Aleš Hodina

Homosexuální osvojení neprojdou

Vcelku bez povšimnutí médií zůstala skutečnost, že končící Poslanecká sněmovna už rozhodně nestihne projednat novelu zákona o registrovaném partnerství.

26.9.2017 v 19:01 | Karma článku: 21.48 | Přečteno: 457 | Diskuse

Jiří Goldman

Existují v podstatě jen dvě základní koncepce života a politiky

Při pohledu na politický vývoj ve světě vidím jen dvě základní koncepce politického a společenského života.

26.9.2017 v 17:52 | Karma článku: 4.25 | Přečteno: 153 | Diskuse

Adam Mikulášek

Tak nám papeže Františka obvinili z kacířství

Zní to možná archaicky, ovšem jde o to, že papež podle konzervativních kruhů církve hlásá bludné učení. Podle mého je papež ještě něco horšího, trojský kůň v cizích službách.

26.9.2017 v 17:08 | Karma článku: 28.38 | Přečteno: 630 | Diskuse
Počet článků 670 Celková karma 38.74 Průměrná čtenost 1534
Jsem rád na tomto světě a ještě mě nepřestal bavit. Ale uvědomuji si, že tento svět je jen nepředstavitelně malá část celého vesmíru. A jen Bůh ví čeho ještě.


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.