Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Antidiskriminační zákon, přirozenost a pád Římské říše

22. 08. 2017 19:00:34
Všichni jsme se již zcela jistě setkali s pojmem diskriminace. Co nás některé ovšem asi nenapadlo, tento antidiskriminační zákon je už ve své vnitřní podstatě diskriminační!

Dle smlouvy o EU je boj proti sociálnímu vyloučení a diskriminaci, podpora sociální spravedlnosti a ochrany, rovnosti žen a mužů, mezigenerační solidarity a ochrana práv dítěte jedním z hlavních cílů ekonomických se sociálním rozměrem. Evropská Unie si je této skutečnosti dobře vědoma, a proto nastavila odstranění forem diskriminace jako svou přední prioritu. Orgány EU mezitím vydaly desítky antidiskriminačních norem a dnes můžeme říct, že se jedná o antidiskriminační politiku. Ta mezitím přešla do fáze, kdy někdo antidiskriminační normy pojmenoval výrazem „pozitivní diskriminace“.

Pozitivní diskriminace je princip, na jehož základě se poskytují určité
výhody příslušníkům skupin, které jsou tradičně diskriminovány (na základě pohlaví, etnické či národní příslušnosti atd.). Uplatňuje se zpravidla dočasně za účelem vyrovnání příležitostí pro znevýhodněné skupiny, např. při zařazování do pracovního procesu, při získávání vzdělání anebo při sestavování kandidátních listin do voleb. Tolik upravený citát z níže uvedeného zdroje.

Podívejme se například na znění čl. 10 tzv. Antidiskriminačního zákona: (1) Dojde-li k porušení práv a povinností vyplývajících z práva na rovné zacházení nebo k diskriminaci, má ten, kdo byl tímto jednáním dotčen, právo se u soudu zejména domáhat, aby bylo upuštěno od diskriminace, aby byly odstraněny následky diskriminačního zásahu a aby mu bylo dáno přiměřené zadostiučinění.

A na Listinu základních práva a svobod. Článek 1. Lidé jsou svobodní a rovní v důstojnosti i v právech. Základní práva a svobody jsou nezadatelné, nezcizitelné, nepromlčitelné a nezrušitelné.

Podle listiny základních práv a svobod si jsou lidé rovni, ale podle antidiskriminačního zákona se zavádí nerovnost. Jak? No přece tím, že některé lidi „pozitivně diskriminuje, neboli „zvýhodňuje“ na úkor ostatních lidí. Se záměrem vyrovnat údajnou nerovnost – diskriminaci.

Podle mne antidiskriminační normy nemají za cíl zkvalitnit a zpřesnit rovnost lidí, ale přesně naopak, zavést do povědomí lidí nové takzvané diskriminační důvody. Tyto důvody narušují vnitřní koncepci listiny základních práv a svobod tím, že narušují její jednotu a zavádějí vnitřní rozporuplnost. Místo zjednodušení přinášejí řadu nejasností. Koncept zákazu diskriminace má potenciál přerůst v nepřekonatelnou horu zákazů a příkazů s trestněprávním dosahem. Především tak narušuje přirozené mezilidské a soukromoprávní vztahy.

Uvedu hypotetický příklad. Nezaměstnaný občan ČR, bílé rasy, hledá práci ve firmě, kde nemají naplněné tabulkové stavy diskriminovaných. Je odmítnut, ale je přijat pracovník pozitivně diskriminované menšiny. Byla sice splněna litera antidiskriminačního zákona, ale byla porušena listina základních práv a svobod.

Jistě, je to pouze hypotetická situace, ale až do takto absurdních situací může dospět realita, když budou orgány EU pokračovat v zavádění antidiskriminačních norem jako doposud.

V této chvíli nemůžu jinak, než uvést dva příklady pozitivní diskriminace z Bible.

Marek 10,14 – 17: Tu mu přinášeli děti, aby se jich dotkl, ale učedníci jim to zakazovali. Když to Ježíš uviděl, rozhněval se a řekl jim: „Nechte děti přicházet ke mně, nebraňte jim, neboť takovým patří království Boží. Amen, pravím vám, kdo nepřijme Boží království jako dítě, jistě do něho nevejde.“

Jakub 1, 26 – 27: Domnívá-li se kdo, že je zbožný, a přitom nedrží na uzdě svůj jazyk, klame tím sám sebe a jeho zbožnost je marná. Pravá a čistá zbožnost před Bohem a Otcem znamená pamatovat na vdovy a sirotky v jejich soužení a chránit se před poskvrnou světa.

Porovnejte si tyto dva biblické příklady s antidiskriminačními normami EU. Nevíte, proč mám dojem, že EU se vydala chybnou cestou starověké Římské říše? Na závěr uvádím důvody pádu Římské říše podle historika Edwarda Gibbona (1737 – 1794):

Možná se k něčemu podobnému dnes i my přibližujeme. Co říkáte? Co to jen připomíná?
1. Valná většina obyvatel preferuje zábavu před prací.
2. Tradiční role otců jako živitelů rodiny je zpochybňována, množí se rozvrácené vztahy a svobodně žijící matky bez otců.
3. Senioři jsou zanedbávání. Lidé pečují o domácí mazlíčky více než o svoje staré rodiče.
4. Literatura a umění se stávají bezduchými. Vytváří se planá zábava za každou cenu. Takzvaná umělecká díla jsou ošklivá, nevkusná, nic neříkající, ale přesto za ně bohatí zaplatí horentní sumy.
5. Čestná vojenská služba vlasti je odmítána, zpochybňována, vysmívána a posléze zákonem zrušena. Armádu tvoří nájemní žoldnéři.
6. Lidé pilně pracující jsou zesměšňováni a jako vzor se staví prázdní pokrytci, populisté, pochybní umělci a takzvané celebrity.
7. Daňové zatížení obyvatelstva stále roste a stát přerozděluje neúměrně vysoké částky. Lidé se nebojí nepracovat, protože stát se o ně vždy nějak postará.
8. Úroveň vzdělání rapidně klesá.
9. Státní dluh roste do nikdy nesplatitelné výše.
10. Přestává se vyrábět a pěstovat, protože výroba doma je moc drahá a potraviny a výrobky se dovážejí ze satelitních zemí.
11. Kdo se dostal do pozice, kde může ze státního krást, většinou tak činí. Postižitelnost těchto zločinů je velmi malá.
12. Početí a výchova dětí je vnímáno jako obtěžující a dětí se rodí stále méně.
13. Léty osvědčené mechanizmy, chránící poctivé před podvodníky, náhle selhávají.
14. Veřejné funkce se stávají předmětem kořisti, zisku, udělují se za úplatky, a kdo je získal, chce z nich kořistit, aby se mu vložený úplatek několikanásobně vrátil.
15. Staletími předků prověřené hodnoty - jako je čest, smysl pro povinnost, zodpovědnost, nadšení pro práci, pro dobročinnost, zápal pro věci veřejné, jsou vysmívány a zesměšňovány.
16. Šíří se cynismus.
17. Šíří se plýtvání, nestřídmost, znevažování znalostí, dovednosti a poctivé práce.
18. Do země přichází velké množství cizinců.
19. Politikové nadbíhají iluzi, která si vynucuje zábavu a státní podpory (chléb a hry)
20. Občané stále na všechno nadávají.

Zdroje:
Více zde: http://gender.webnode.cz/products/pozitivni-diskriminace/

http://www.czechfreepress.cz/blogy/britsky-historik-gibbon-popsal-duvody-padu-rimske-rise-nepripominaji-vam-hlavni-priciny-tehdejsiho-upadku-dnesni-soucasnost-a-nejen-cesko.html

Autor: Richard Siemko | úterý 22.8.2017 19:00 | karma článku: 40.56 | přečteno: 1187x

Další články blogera

Richard Siemko

Příklady táhnou, bohužel i ty špatné

V minulosti jsme bydleli v oblasti, kde žila poměrně velká část Romů a jiných nepřizpůsobivých občanů. Velká část z nich žila pouze ze sociálních dávek.

14.11.2017 v 17:37 | Karma článku: 34.78 | Přečteno: 1093 | Diskuse

Richard Siemko

Život na dluh

Život na dluh je tak rozšířenou součástí běžného života, že se dnes nikdo ani nad tím nepozastavuje. Pozor, nemyslím tím dluh finanční, ale dluh života.

13.11.2017 v 19:18 | Karma článku: 19.37 | Přečteno: 691 | Diskuse

Richard Siemko

Piráti si ukousli příliš velké sousto

Je docela možné, že ho nebudou schopni strávit a zadusí se. Aspoň takový jsem získal dojem po přečtení dnešního článku na idnes.

11.11.2017 v 12:10 | Karma článku: 42.87 | Přečteno: 3057 | Diskuse

Richard Siemko

Debata prezidentských kandidátů

Včera jsme mohli na idnes v přímém přenosu sledovat první předvolební klání sedmi kandidátů na prezidenta. Nevydržel jsem do konce, neboť to bylo docela nudné a ubohé.

9.11.2017 v 15:41 | Karma článku: 36.99 | Přečteno: 1249 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze knihy „Samomluvy Miroslava Macka“

Kniha českého stomatologa, bývalého politika, publicisty, překladatele a politického komentátora Miroslava Macka „Samomluvy Miroslava Macka“ je podivuhodná. Pobaví, rozesměje, inspiruje i obohatí, neboť je plná životní moudrosti.

18.11.2017 v 19:14 | Karma článku: 10.63 | Přečteno: 221 | Diskuse

Martin Houška

Slavíme 129 let od vzniku výmluvy na lenost

Za pár dní naše planeta oslaví významné výročí a to 129 let od počátků automobilové historie. Nestali jsme se však otroky našich plechových miláčků?

18.11.2017 v 18:55 | Karma článku: 3.45 | Přečteno: 103 | Diskuse

Oto Jurnečka

Já jsem větší demokrat než vy pane, aneb už se perou

Po volbách se jedna část politické scény prohlásila jedinou demokratickou silou. V dojemném souladu s médii rozjeli příběh, kterak strany se kterými nekamarádí, nejsou demokratické.

18.11.2017 v 18:29 | Karma článku: 29.55 | Přečteno: 413 | Diskuse

Karel Ábelovský

Souboj mozků a názorů

... kandidatura na prezidenta, nic jiného není a ani by být neměla. Zaznívají zde však nestoudné názory, že prezidentští kandidáti mají prázdné programy, že na to nemají; velmi pravděpodobně jde jen o prázdné výkřiky z neznalosti

18.11.2017 v 17:17 | Karma článku: 9.44 | Přečteno: 255 | Diskuse

Pavel Kamas

Jak a proč investovat - část 1/3

Důvod známe všichni, přinese nám to užitek. Ať finanční či jiný. A způsobů jak investovat je nepřeberné množství. Charita, děti, akcie, vzdělání, umění ... Zde je můj pohled na 2 investice z oblasti financí a jednu nefinanční.

18.11.2017 v 16:01 | Karma článku: 8.54 | Přečteno: 230 | Diskuse
Počet článků 691 Celková karma 36.26 Průměrná čtenost 1546
Jsem rád na tomto světě a ještě mě nepřestal bavit. Ale uvědomuji si, že tento svět je jen nepředstavitelně malá část celého vesmíru. A jen Bůh ví čeho ještě.


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.